Koncertom Valceri iz Translajtanije 24. rujna počinje nova sezona platforme Lisinski srijedom, koju su danas predstavili ravnateljica Dvorane Nina Čalopek, partner u projektu Emir Fulurija te umjetnici Lana Janjanin, Ksenija Prohaska, Filip Merčep, Elvis Stanić i Ahmed Burić.
Održat će se 17 iznimnih koncerata etna, world musica, jazza i drugih žanrova glazbe, a nastupaju domaće i svjetske veličine.
Nina Čalopek rekla je da je to platforma umjetničke različitosti i raznovrsnosti, platforma za drugu, drugačiju i prije svega – dobru glazbu.
Najavila je koncerte onih koji nisu bili na predstavljanju: to su Danilo Rea s mješavinom jazza i talijanske opere 22. listopada, francusko-srpski pijanist Bojan Z (ulfikarpašić) 17. prosinca, trio američkog pijanista Sullivana Fortnera s autentičnom glazbom New Orleansa, Kariba i Kube 4. ožujka 2026., Tamara Obrovac koja će 18. ožujka promovirati novi album, isto tako autentična Ane Paška, kojoj će prihod od ulaznica s koncerta 29. travnja pomoći da izda svoj prvi album te duo John Scofield i Gerald Clayton, 6. svibnja.
Za gitarističku legendu Justina Adamsa, koji će 10. prosinca nastupiti s Maurom Duranteom istaknuo je da će publici otkriti sklad bluesa i talijanske pizzice. – Lidija Bajuk će 11. veljače, samo u Lisinskom, proslaviti četrdeset godina karijere, a uz poznate kolege nastupit će polaznici njezine zagrebačke radionice – dodao je Fulurija, obećavši spektakl.
Prije nego je uz glasovir otpjevala svoju skladbu Sada znam, Lana Janjanin je izrazila uvjerenje da je jako važno što su se world music i jazz vratili u Lisinski, jer je tako i u drugim koncertnim dvoranama u svijetu. Zahvalila je za posvetu ciklusa Matiji Dediću. – Ovo će, 15. listopada, biti moj prvi samostalni koncert u Lisinskom, promocija mog dugoočekivanog albuma na hrvatskom, Za nas, s prijateljima iz Slovenije. Bit će to mix svega što volim raditi – sažela je.
Svestrani udaraljkaš Filip Merčep, s kojim će nastupiti Boy van Ooijen i Luka Batista, njegovi prijatelji sa studija u Amsterdamu, otkrio je da su se nazvali 537collectiv prema broju svoje studentske sobe. Zanima ih skrivena nit koja se provlači kroz suvremenu glazbu i otkriva mnogo krasnih detalja, pa su i svoj koncert 26. studenog nazvali Estetika skrivenog. Računalnom tehnologijom nadograđuju i u novom svjetlu donose avangardnu glazbu, a tako će biti i s djelom Dubravka Detonija iz 1960-ih, jednim od prvih s grafičkom notacijom.
Nasuprot tehnologiji, Elvis Stanić i njegov AIRes Collective 22. travnja će na nov način spojiti harmoniku i gitaru. – Gitara će postati harmonika i obrnuto – najavio je i naglasio da je harmonika, koju želi „izvući iz negativnog svjetla“ na našim prostorima, snažan glazbeni idiom u svijetu.
Kroz suze je o Matiji Dediću progovorila Ksenija Prohaska, koja će 29. listopada ispričati i otpjevati biografsku dramu o američkoj ikoni jazza i bluesa Billie Holiday. Ona je autorica teksta, zajedno s redateljem Arsenom Antonom Ostojićem. Kao i svi umjetnici, rekla je da je vrlo počašćena što nastupa u platformi Lisinski srijedom.
Sve je završio Sarajlija Ahmed Burić koji je, svirajući tamburicu i usnu harmoniku i govoreći stihove, uz violinisticu Meliku Hadžić izveo Jezuitsku baladu. S Translajt orkestrom on otvara Lisinski srijedom večeras, 24. rujna u 20 sati. Prije izvedbe rekao je da je cijela platforma jedan „hrabar program“.
Potom je objasnio da je u projekt Valcera… mogao ući tek kad je našao glazbenike koji kao kolektiv imaju sve što je potrebno: – Čitajući zbirku Nenada Rizvanovića Valceri iz Translajtanije, u toj poeziji našao sam glazbu i odlučio je napisati. No, znao sam da u Valcerima mora biti nešto novo i to na sljedeći način: panker mora znati svirati, narodnjak ne smije biti seljak, jazzer mora biti velemajstor, a klasičar mora biti – sve to skupa.


