U sklopu programskog ciklusa Kreativna Ura, koji se četvrtkom odvija u Uraniji, 24. 4. održan je sjajan koncert dvoje vrhunskih gitarista, Edina Karamazova i Melite Ivković, pod nazivom Premières pour deux guitares.
Program se temeljio na djelima Josepha Haydna, Sergeja Prokofjeva i Johanna Sebastiana Bacha, čije su kompozicije, u obradama Edina Karamazova, dobile novu dimenziju u teksturi, boji i glazbenoj naraciji. Nastup je otvorila Haydnova Sonata u tri stavka (Allegro moderato, Adagio, Presto), i odmah je uspostavljen ton rafinirane elegancije i virtuoznog dijaloga. Suptilna dinamika Ivković i Karamazova nadogradili su Haydnovu formu toplinom i dubinom koju donosi dijalog dvaju glazbenika.

Iz 18. stoljeća skočili smo u 1930-e., u Pariz, u kojem je tada živio Prokofjev, u vremenu kada je gitara, koja često nije bila percipirana kao ozbiljan instrument među skladateljima, doživjela procvat. Sonatinu u tri stavka Prokofjev nije napisao za gitaru, ali Karamazov ju je aranžirao kao svojevrsni hommage – kao da ju je Prokofjev doista napisao za gitaru.
Završni dio večeri bio je posvećen monumentalnom djelu barokne glazbe – Cello Suite VI Johanna Sebastiana Bacha. Obrađena za dvije gitare, svita je odisala zapanjujućom jasnoćom polifonije i meditativnošću. Interpretacija je balansirala između stilske preciznosti i osobnog izraza, od introspektivnog Préludea do živopisnog Giguea.

Za kraj, kao bis, glazbenici su publiku počastili neočekivanim skokom u Brazil, pa smo tako čuli Uma Valsa Brasilia – Luisa, a Karamazov je pojasnio kako je europski valcer stigao u Brazil u 19. stoljeću i tamo se „smekšao“. Ovaj mali glazbeni biser zaokružio je večer posvećenu reinterpretaciji glazbene baštine kroz prizmu suvremenog gitarskog izraza.
Urania se još jednom pokazala kao sjajan prostor susreta klasične tradicije i suvremenih umjetničkih praksi, a Karamazov i Ivković impresionirali su izvedbom koja sjedinjuje tehničku briljantnost i osobni interpretativni pečat.