Oguljeni zvuk u srcu Beča: Nine Inch Nails dokazali da je industrial  i dalje živ
Nine Inch Nails - Credit Edmund Fraser
Istaknuto Izvještaji Koncerti

Oguljeni zvuk u srcu Beča: Nine Inch Nails dokazali da je industrial  i dalje živ

Nine Inch Nails – Credit Edmund Fraser

Povratnički bečki koncert grupe Nine Inch Nails prošlog vikenda obilježio je završetak trogodišnje koncertne pauze i prvi austrijski susret s bendom nakon jedanaest godina

Nakon što su 2022. zaključili mini-rezidenciju u američkim arenama, Trent Reznor i Atticus Ross povukli su Nine Inch Nails sa pozornica kako bi se posvetili filmskim partiturama. Tek 13. siječnja 2025. objavili su dugo očekivanu “Peel It Back” turneju, naglašavajući da ista “skida slojeve” dosadašnjeg spektakla i vraća bendu “golu, sirovu jezgru”. Obećanje je pobudilo ogroman interes: mediji su je odmah proglasili “najvažnijim industrial povratkom desetljeća”.

Nine Inch Nails - Credit John Crawford
Nine Inch Nails – Credit John Crawford

Za bečku publiku koncert je nosio dodatnu emocionalnu težinu – posljednji austrijski nastup održan je 9. lipnja 2014. u istoj dvorani. Jedanaest godina kasnije, generacija koja je tada nosila crne hoodieje sada je stajala rame uz rame s novim TikTok obožavateljima, spajajući dva vala fanova u jednu masu.

Zavidna produkcija

Hala D bečke Stadthalle dvorane pokazala se idealnom za NIN-ovu estetiku “mračnog industrijskog kazališta”: crne LED kulise visoke gotovo cijeli stage projicirale su apstraktne glitcheve i zrnat crno-bijeli video, dok je dodatni B-stage uronio prve redove publike u intimu akustičnog uvoda. Fluidne svjetlosne grede, programirane sinkronizirano s pulsirajućim bubnjevima Ilana Rubina, podsjećale su na rentgenske snimke koje probadaju tamu – vizualni pandan Reznorovoj poznatoj kombinaciji ranjivosti i agresije.

Četiri čina setliste – putovanje kroz katalog

Bend je konceptualno razlomio večer u četiri cjeline i time – slikovito rečeno – “ogulio slojeve” vlastite diskografije:

  • B-stage akustika: “Right Where It Belongs” na samom klaviru, protkana “Zero-Sum” outro-om, pripremila je teren za intimniji ton.
  • Glavna bina “Unpeeled”: eksplozivni trojac “Wish”, “March of the Pigs” i “Reptile” digao je adrenalin.
  • Elektronički intermezzo: Boys Noize se pridružio za techno prerade “Vessel”, “The Warning” i “Came Back Haunted”, pretvarajući dvoranu u industrial rejv.
  • Katarzični finiš: završna sekvenca od “1,000,000” do “Hurt” spojila je rifove, sintove i melanholiju u emocionalni crescendo; Bowiejev “I’m Afraid of Americans” i rijetko izvođena “The Perfect Drug” bili su posebni dragulji večeri
Nine Inch Nails - Credit Edmund Fraser
Nine Inch Nails – Credit Edmund Fraser

Zvuk i izvedba benda

Tehnička preciznost bila je na nivou studijskog snimka: Rubinova dvostruka pedala rezala je prostor poput pneumatskog čekića, dok je Robin Finck mijenjao gitare brže nego što je svjetlo mijenjalo boje. Reznorov vokal ostao je kontrolirano prigušen u strofama, ali je u refrenima “Head Like a Hole” i “Heresy” eksplodirao punom snagom. YouTube snimke objavljene već sljedećeg dana potvrđuju tu vokalnu postojanost – posebice emotivno nabijenu izvedbu “Hurt”. 

Zaključno

Koncert Nine Inch Nailsa dokazao je da industrial rock, predvođen Trentom Reznorom i Atticusom Rossom, ostaje moćan i relevantan. Koncept “Peel It Back” svodio je pozornicu na ogoljene monokromatske vizuale, čime je glazba nosila priču umjesto tehnološke raskoši. Set-lista je spretno stapala klasike s modernim zahvatima, dok je suradnja s Boys Noizeom unijela iznenadnu techno-rave erupticiju prije katarzičnog povratka u rifove “Head Like a Hole”. Publika je ostala hipnotizirana gotovo cijeli nastup, sve do emotivnog finala “Hurt”, kad se dvoranom proširio osjećaj zahvalnosti i olakšanja. Nastup nije bio samo dobar koncert, nego manifest da industrial može ostati kulturno relevantan i emotivno razoran; ako je ovo tek uvod u ostatak turneje i novi “TRON: Ares”, NIN će vjerojatno ponovno podići ljestvicu rock spektakla.