The Beach Boys – “Sunflower”
Albumi iz prašine Mozaik

The Beach Boys – “Sunflower”

U vrijeme izlaska, a i u retrospektivama, albumi The Beach Boys nastali nakon “Pet Sounds” i napuštanja projekta “Smile” nisu prolazili odveć zapaženo; tek su entuzijasti i njuške svoje vrste navodili pokoji od tih djela kao izuzetne. Doduše, duh “Smile” dugo je visio nad pločama nastalim u to vrijeme, ne toliko u vidu utjecaja koliko inkarniranja u vidu jedne ili dvije pjesme ili pak kakve dionice po albumu. Brian Wilson digao je ruke od većih ambicija, a postupno i od kormila, kako skladateljskog, tako i producentskog; The Beach Boys više nisu bili komercijalno potentni, a uz to su postajali sve manje i manje… pa, bitni. “Sunflower” je došao usred te faze i možda je njihov i najbolji album snimljen nakon 1967.

Nastao nakon što je sa “Smiley Smile” dojučerašnja ambicioznost i progresivnost pospremljena u ladicu, s “Wild Honey” otvorena nova stranica posve drugačije kreativnosti, lišene ikakvih natruha pretencioznosti, a s “Friends” i “20/20” oformljen funkcionalan, timskom radu okrenut bend, “Sunflower” dođe kao svojevrsna kruna jedne važne etape u radu, usudit ću se reći, najbitnijeg američkog benda svih vremena. Slušajući ga s ovim vremenskim odmakom i pogotovo u kontinuitetu s ostalim im albumima toga vremena, stječe se dojam da se podosta toga naprosto poklopilo, iako sam album nije baš lako ni bezbolno nastajao. Istodobno s Brianovim praktički potpunim odstupanjem s glavne autorske stolice te postupnim povlačenjem u osamu, ostali članovi benda izbili su u zavidnim omjerima na novootvorene autorske pozicije. “Sunflower” je tako pravi rezultat rada benda, kolektiva čiji svi članovi sudjeluju za kajdankom i mikrofonom.

No, ono još bitnije je da su pjesme sjajne! Već uvodna “Slip on Through” Dennisa Wilsona ukazuje na vitalan, uzbudljiv album čije teksture možda ne redefiniraju smjerove povijesti popularne glazbe ali ističu u prvi plan mnoge, ako ne sve, vrline rukopisa benda iz najplodnijih godina. Dennis je za album još napisao “Got to Know the Woman” i “Forever”, koje su progovorile jezikom svježine i rokerskih vibracija, a drugi član benda koji se posebno istaknuo bio je ujedno i najnoviji član kolektiva, Bruce Johnston. Njegove dvije naprosto sjajne kompozicije, “Deirdre” i “Tears in the Morning”, samo su srce albuma. Kad im pridodamo veliki povratak u formu vokalnih aranžmana “Add Some Music to Your Day” i “This Whole World” (obje s Brianom nad notnim pismom) te sjajni zaostatak s projekta “Smile”, završnu “Cool, Cool Water”, koja svojom složenom kompozicijom i sjajnim vokalima nastavlja pričati priču iz nekih plodnijih vremena, možemo reći da imamo klasik.

Ovdje se, dakle, činilo kako Brian ostavlja bend u sigurnim rukama. On je, naime, tonuo sve dublje  u svoj svijet, što pod utjecajem lakših i težih droga, što pod samonametnutim psihičkim opterećenjima i neutješnim razočaranjem nakon neuspjeha “Smile” i bilo je očito da neće moći još dugo biti s ostatkom društva. No, bez njega je ipak krenulo nagore, čime je postalo i zadnjim skepticima očito koliki je njegov utjecaj na ono što bend radi čak i kad se ne potpisuje svojim imenom. “Sunflower” je tako bio trijumf na korak od sumraka, a sada je dostupan i u paketu najnovijih reizdanja. Kako je i izvorno objavljen u stereo-formatu, tako je i ovdje to jedina mu dostupna varijanta.

 

Toni Matošin

 

Osobna karta albuma

Izvođač The Beach Boys
Naziv albuma Sunflower
Izdavač EMI / Brother / Reprise / Dallas Records
Produkcija The Beach Boys
Datum objave
31.08.1970. (izvorno LP izdanje)
09.10.2012. (50th Anniversary reizdanje)
Snimano Kalifornija, 09.01.1969. – 21.07.1970.
Posebna napomena reizdanje povodom 50 godina djelovanja benda

Popis pjesama

1. Slip on Through
2. This Whole World
3. Add Some Music to Your Day
4. Got to Know the Woman
5. Deirdre
6. It’s About Time
7. Tears in the Morning
8. All I Wanna Do
9. Forever
10. Our Sweet Love
11. At My Window
12. Cool, Cool Water
Linkovi

TheBeachBoys.com

Add Some Music to Your Day – Audio

{youtube}PBkA4-U4MPk{/youtube}

22.1.

31.12.

4.12.

5.11.