Tommy Cash u Tvornici: dvosatni kaos, ironija i ritam koji nije dopuštao predah
Tommy Cash u Tvornici, foto: Irma Horvat
Istaknuto Izvještaji Koncerti

Tommy Cash u Tvornici: dvosatni kaos, ironija i ritam koji nije dopuštao predah

Tommy Cash u Tvornici, foto: Irma Horvat

Estonski izvođač Tommy Cash sinoć je prvi put nastupio u Zagrebu, a Tvornica kulture bila je ispunjena do posljednjeg mjesta. Koncert je počeo točno u 21 sat i potrajao gotovo dva sata, ali ritam i dramaturgija nastupa bili su toliko zgusnuti da je vrijeme djelovalo kao da je prošlo u jednom naletu.

Cash je večer otvorio „Espresso Macchiatom“, pjesmom kojom je na kraju i zatvorio koncert, stvarajući kružnu strukturu koja dobro odražava način na koji gradi live nastupe – bez praznog hoda, s jasnim performativnim naglascima i stalnim pomacima u tempu. Svaka pjesma imala je vlastiti “okidač”: hypeman je u jačim trenucima polijevao publiku vodom, publika je spontano otvarala moshpitove i wall of death, a u sporijim trenucima sjedala na pod ili pratila Cashove koreografske upute. LED zid iza njega vizualno je podcrtavao svaku promjenu raspoloženja, od kaotičnih grafika do teatralnih loopova.

Tommy Cash u Tvornici kulture, foto: Irma Horvat
Tommy Cash u Tvornici kulture, foto: Irma Horvat

Na pozornici ga je pratio i DJ, koji je otprilike na polovici večeri odradio kratki samostalni set. Cash je, kao i na drugim nastupima, uključio i lokalnu referencu – ovoga puta Severininu „Uno Momento“, što je dvorana prihvatila bez zadrške. Pred kraj koncerta pozvao je djevojku iz publike na pozornicu i zajedno s njom otpjevao „Espresso Macchiato“, čime je večer dobila neočekivan, gotovo kabaretski završetak.

Publika je najglasnije reagirala na starije hitove „Winaloto“ i „WHO“, pri čemu je „Winaloto“ očito imala status favorita. Izveo je i novije pjesme, među njima „Untz Untz“ i „OK“, pa se u konačnici činilo da je u dva sata prošao kroz gotovo cijelu diskografiju. Između pjesama stalno je komunicirao s publikom, vraćajući se nekoliko puta na to koliko mu znači prvi nastup na Balkanu i ističući, uz smijeh, „we got that slavic blood“.

Tommy Cash u Tvornici kulture, foto: Irma Horvat

Tvornica je bila ispunjena ljudi svih generacija, iako je prevladavala mlađa publika, koja je Cashovu kombinaciju elektronike, ironije, humora i fizikalnosti prihvatila bez zadrške. Rezultat je bio koncert koji je balansirao između kaosa i kontrole, teatralnosti i impulsivnosti – upravo ono po čemu je Tommy Cash na pozornici i prepoznatljiv.

Galerija fotografija; Tommy Cash u Tvornici kulture, foto: Irma Horvat