Nisam ovo nikako smio ni htio propustiti! Otvaranje Tillove turneje, pa još k tome u njegovom rodnom gradu – prekrasnom Leipzigu kojeg sam čak uspio i malo vidjeti prije odlaska na koncert. Tako da preporučujem da svakako posjetite ovaj grad u kojem su stvarali njemački velikani Bach i Goethe, gdje se još uvijek može osjetiti malo nostalgije Istočne Njemačke, gdje možete posjetiti fan shop jedinog pravog i iskonskog kluba (ako ćete pitati domaću ekipu) – Lokomotive Leipzig.
Naravno da koncert nije mogao proći bez nazočnosti nas nekoliko koji smo ujedno zastupali i hrvatsku frakciju Rammstein LIFAD-a – Denis, Marta i Marina – hvala na druženju – bilo je top. Nešto više o aktivnostima Rammstein LIFAD Hrvatska na kraju teksta.
Rano sam se pojavio u Areni američkog imena (za neznalce američkog nogometa – Quaterback je glavna faca u sastavu svakog NFL tima) jer sam htio zauzeti dobru poziciju i upiti svaki trenutak ovog koncerta.

Kao predgrupu se Till odlučio za američko-austrijski bend Aesthetic Perfection. Klasični industrijski zvuk sa puno ritma i poprilično velikom diskografijom (8 albuma). Alfa i omega benda je Daniel Graves – kalifornijski dečko sa prebivalištem u Linzu. Ništa drugo doli germanske preciznosti nisam niti očekivao u početku njihovog seta. Dvije vrlo atraktivne gitaristice, bubnjar, puno klavijature i semplova na kojima su se izmjenjivale rečene gitaristice i naravno glavna faca kalifornijski austrijanac Graves.
Odličan set sa puno pamtljivih pjesama, puno ritma, puno dobre komunikacije sa publikom. Ako baš moram analizirati kombinacija Mansona (glasovno), Avatara (šminka), Combichrist (glazba). Ali s jednim laid back štihom (valjda taj kalifornijski gen).
Njihov je najveći hit „S E X „kojeg su odmah drugog otprašili, a meni je najbolje legla „Summer Goth“. Mlade dame na gitarama odlične kao i bubnjar, a Graves vrlo siguran i jakog vokala. Prate Tilla na svim koncertima, ali sviraju i solo nastupe u svim rupama koje postoje na turneji. Na samom kraju cijele ove koncertne priče imao sam priliku i popričati sa Danielom pa je najavio novi singl koji izlazi vrlo skoro.
Odličan i autoritativan nastup, top zagrijavanje za vrhunac večeri.
Sva Danielova filozofija se svodi na ove stihove ih već spomenute „Summer Goth“:
I like the darker things in life,
But that don’t mean I hate the light,
No need to tell a lie,
Oh, I’m a summer goth,
I like vacations in the sun,
I like a cocktail full of rum,
No I’m not the only one,
Oh, I’m a summer goth.
Setlista:
Bad Vibes
S E X
Summer Goth
We bring the Beat
Into the Void
Gods & Gold
Love Like Lies

Quaterback arena je krcata – 12.000 fanova u napetom iščekivanju početka koncerta, turneje, svi s upitnicima iznad glava – s čim će početi, ima li gostiju, ima li nekih iznenađenja???????
Ne mogu ne spomenuti da su ispred dvorane bili i prosvjedi neke organizacije koji su izvikivali svoje uobičajene parole, a najdraža mi je „Schämt euch!“ (sramite se) – čudan svijet u čudnim vremenima. U ovom bedastom woke vremenu dovoljno je baciti glasinu u svijet pa nakon toga nije bitno da li je sve (ali apsolutno sve) što se te glasine tiče opovrgnuto već se dalje pili po nečemu čega nije bilo.
Dvorana tone u mrak, iza velikog zastora na kojem pište „Kill Till“ počinje igra svjetala, prvi taktovi „Meine Welt“ se čuju – pokazat ću ti svoj svijet, mjesto puno zbunjenih duša…
Zastor pada, pogled na monumentalnu pozornicu na nekoliko razina, crne vojne odore sa šapkama, svi imaju bijele Till maske na licima, na oba kraja pozornice striptease štanga, te još jedna (da se nađe) kod klavijaturistice, kreće „Fat“ jedna još iz vremena suradnje s Tägtgrenom i ulazimo u Tillov svijet. Poseban dodatak su dvije dame u fat suitu obučene u časne sestre koje se oskudno odjevene uvijaju oko štangi.
I kakav je taj svijet? Groteskan, skandalozan, čudan, neobičan – valjda je to i razlog svih tih kontroverzi oko lika i djela Tilla Lindemanna. Čovjek je umjetnik sa velikim U – pjesnik, putopisac, pjevač, glumac… Sve te njegove vrline su vidljive u nastupu. I nosi čovjek srce u rukavu. Svaka emocija je jasno vidljiva na njegovom izrazu lica i gestikulaciji.

Prva premijera večeri „Und die Engel singen“ prihvaćena euforično. Oko mene ljudi svih godina, svih vrsta, svi ujedinjeni u dobrom nastupu i glazbi. Ne znaš gdje bi prvo pogledao da li u Tilla u crno-zlatnoj kombinaciji sa besprijekornim bijelim irokezom, da li u Letza okićenog onim kukama i protezama, da li u cool Kristin na bassu, da li u gitarski par Daniel i Emily ili pak u klavijaturisticu – kontorcionisticu – stiptizetu – semplericu Brynn. Ili možda ipak u dvije izuzetne plavokose djevojke (ja sam stekao dojam da su blizanke – ili sam jednostavno želio da to tako jest) plesačice koje se snalaze i u klasičnom plesnom izričaju, ali i na štangi i na perkusijama.
Cijela pozornica je hidraulična – sad je Letz u zraku, sad Brynn, pa plesačice, stalno se nešto mijenja i pozornica ima svoje metamorfoze kako se mijenjaju pjesme tako i pozornica mijenja svoj oblik. Roadie na pozornici skuplja mikrofone koje Till šuta i baca nakon svake pjesme, čovjek je napravio kilometara i zaslužio plaću.
U pozadini na ogromnom ekranu vrte se isječci iz spotova pjesama, a pred ekranom je i pokretna traka. Ne stižem sve ni pohvatati toliko toga je za vidjeti i čuti, stoga samo vrhunci u ovom izvještaju.

Tillova opsjednutost raznim tjelesnim tekućinama se kao light motiv provlačila kroz koncert – „Schweiss“ – „Golden Shower“ – „Blut“. Najkasnije je tu postala jasna ona +18 oznaka na kartama!!!
Prekrasna izvedba „Tanzlehrerin“ – odličan svjetlosni efekt plavo bijelih piramida u kojima su „zarobljeni“ Till i jedna od blizanki (jesu blizanke i gotovo) koja je pokazala i svoje baletno umijeće.
Odmah nakon toga crvenom bojom okupana pozornica „Blut“ – i na pripjevu odjednom osjetim da sam poliven i mislim se neko je bacio pivu – ništa posebno. Kad ono – voda sa stropa se slijeva svaki put kad otpjeva riječ „Blut“ – a to je 8 puta – eto nam iznenađenja – mokri do kože, ali i oduševljeni ovim efektom ide se u „Allesfresser“ pa Letz baca hrpu torti u publiku. Sad mokri i slatki idemo dalje, druga premijera „Prostitution“ – najbolji nastup bliznaki.
Huren werden uns nicht küssen
Weil sie uns nicht lieben
Das Leben wäre Frust und Frohn
Ein Hoch auf die Prostitution
Na pjesmi „Platz Eins“ Tilla su strpali u plastičnu kuglu i na tračnicama se vozio po publici. Potom smo imali jedan medley pred sam kraj nastupa gdje je priča počela performansom Daniela i Letza kojom prilikom je Daniel povadio poprilično riba iz jadnog Joea, pa i nekoliko krvavih tampona, pa je sve to skupa završilo u publici – počinje pripjev „Fish on“ pa prijelaz u predivnu „Übers Meer“ i finalni upliv u „Knebel“.
Sam kraj je rezerviran za „Ich hasse Kinder“ i jedan furiozni, nabrijani, bučni, veseli, tužni, euforični, skandalozni koncert – ne, u stvari performans – dolazi svom kraju. Akteri pozdravljaju publiku, na ekranu iza najava „Till Festa“ za srpanj 2026. godine (karte krenule jučer u prodaju), mi umorni i sretni, puni dojmova i očekivanja ovog spektakla u Zagrebu.
Stoga, ekipa, ako već niste obavezno kupite ulaznice za naš, zagrebački koncert Tilla Lindemanna, jer, vjerujte mi, isplati se. Nemojte dozvoliti da razni Matići, Intrade i ostali imaju rasprodanu Arenu, a ovakav spektakl ne. Pratite objave koje idu na službenoj stranici Rammstein Lifad Hrvatska (https://rammsteinlifadcroatia.com/). Bit će i warm-up u 28 dan prije koncerta, te after u Vintage industrial baru. Čak i oni koji ne slušaju ovu vrstu glazbe – velika preporuka doći, vidjeti i uživati.
Setlista:
Fat
Und die Engel singen
Schweiss
Altes Fleisch
Golden Shower
Sport frei
Tanzlehrerin
Blut
Allesfresser
Prostitution
Praise Abort
Platz Eins
Du hast kein Herz
Skills in Pills
Fish on
Übers Meer
Knebel
Ich hasse Kinder
Horns up!
Robert Katalinić
Galerija fotografija; Till Lindeman u Lepzigu, foto: Robert Katalinić











