“Bojim se da je to tek rad lijenog, samodopadnog čovjeka. Sada besmislice moraju prestati i ozbiljan posao započeti.” Tako je navodno daleke 1968. godine Scott Walker svom prijatelju za večerom opisao svoj tada tek dovršen drugi solistički album, a isti je citat završio i na njegovu omotu. Ništa slučajno, a sve vrlo indikativno. Jer, sama izjava jasno je naznačila da je u pitanju umjetnik koji se prvenstveno goni i progoni i koji, radeći, uvijek traži još, uvijek gleda dalje, ne zadržavajući se dugo na ostvarenome. To će se vrlo jasno vidjeti već na sljedećim albumima, u svakom po stepenicu ili dvije više, a posebno uzmemo li u razmatranje pozna mu djela na naoko kratkom potezu od “Climate of Hunter” do “Bish Bosch”. Karakteristika je to, dakle, koja bitno obilježava Walkerov rad i personu, a s druge strane, samo tiskanje te izjave na omotu prozvanog albuma govori o “prozirnosti” takve priče. Jer, Walker je očito već zadnjim koracima u The Walker Brothers svjedočio nemir i strast svoje stvaralačke prirode, dovoljno glasno da bude prepoznat, dovoljno tiho da ne bude žigosan.
“Scott 2” album je novog pomicanja poetike i garda. Povećavajući broj autorskih pjesama tek za jednu (na prvom albumu bilo ih je tri, ovdje četiri) i ostavši uporan u prepjevavanju Jacquesa Brela, Walker kao da je pažljivo mjerio svoje korake. I kao da je već tada znao koliko će na kojem albumu pomicati te granice, sve dalje i dalje od pop-idolatrije. No, pritom ne samo da je njegov autorski doprinos još dramatičniji i kompleksniji (grandiozno lijepa “The Amorous Humphrey Plugg”, zahtjevne “The Girls from the Streets” i “Plastic Palace People” i melodramatična “The Bridge”), već je i odabir Brelovih skladbi pomak prema izazovnijem i – za mainstream – manje prihvatljivom. “Jackie” tako pršti hedonizmom, dok eksplicitno neugodna “Next” ne prestaje bombardirati slikama vojničkog kupleraja, nastranih časnika, gonoreje i moralnog beznađa. “The Girls and the Dogs” tek je naoko “simpatičnija”…
Već na drugom albumu su, dakle, Walkerova odmicanja od matice popa i lakših nota prsnula konkretnijim zgodicima. Ipak, on je nastavio hodati po liniji koja bi zadovoljavala – uvjetno rečeno – sve. Nova obrada Tima Hardina jednako je umivena koliko i puna respekta i prenesene krhkosti izvornika – “Black Sheep Boy” sjajan je nasljednik “The Lady Came from Baltimore” s prvijenca, a i ostale obrade funkcioniraju savršeno u Walkerovoj suverenoj izvedbi i u okvirima zacrtanog koncepta. Zato je “Scott 2”, koliko bitan pomak dalje, toliko i snažna sigurna karta, usprkos svim svojim iskričavostima. Monolitne strukture, uravnotežen (izuzev malog pada u zadnjoj četvrtini) i s novim predivnim orkestracijama, to je album koji se rado i lako sluša, ali i zadnji takav (makar bitan) u opusu ovoga neponovljivog artista. On je, naime, uistinu tu negdje prekinuo s “besmislicama” i dao se na posao. To što su njegove “besmislice” nešto o čemu ogromna većina kolega tek sanja, naš je dio kolača i razlog za duboki, iskreni respekt i nezasitni apetit.
Toni Matošin
Osobna karta albuma
{youtube}bbhGyD4ZZzY{/youtube}