Da je život borba vrijedna svake svoje i najmanje bitke, Sheryl Crow, vjerujem, vrlo dobro zna. Ostavivši za sobom raskid intenzivne ljubavne veze i pobijedivši rak dojke, uslijed svog tog životnog vrtloženja posvojivši dijete, a nedavno i još jedno, ona je i u svom stvaralačkom segmentu hrabro ubacila u veću brzinu. Nakon dvaju manje zanimljivih albuma iz prve polovice prvog ovomilenijskog desetljeća, počela je, od solidnog “Detours” naovamo, isporučivati po jedan projekt godišnje, vrativši svom rukopisu glavninu svojih odlika iz doba kad je nizala sjajne albume poput “Sheryl Crow” i “The Globe Sessions”. Ne, ne uspijeva ona ni dalje nadvladati svoja autorska ograničenja, no bitno je da njezini radovi ponovno odišu svježinom, čijeg je procesa novi album “100 Miles from Memphis” svojevrstan vrhunac.
Ako je “Detours”, naime, imao ljekovita svojstva među svojim notama i retcima, a lanjski “Home for Christmas” ponio simbol prigrljene atmosfere toplog obiteljskog doma, “100 Miles from Memphis” donosi prije svega užitak muziciranja. Već samim spominjanjem Memphisa u nazivu bilo je očito da će sve mirisati na soul. Činilo se kako je u pitanju i neka vrsta posvete slavnom albumu “Dusty in Memphis” velike Dusty Springfield, no to nakon preslušavanja albuma ipak ostaje samo na razini suptilnog naklona i polusramežljive geste, jer “100 Miles from Memphis” ipak ima širi spektar utjecaja i miomirisa. Da, soul je definitivno ono čime Sheryl Crow hrani svoj trenutni kantautorski pogon, no u svom tom osjetnom entuzijazmu oko snimanja novih albuma, ona je prigrlila i reggae i funk, pritom ostavši koliko je god mogla vjerna svom korijenskom rocku koji je obilježio nastupne albume.
Već sjajna uvodna “Our Love Is Fading” zrači tim novim, soulom prožetim zvukom. Suptilno koliko i razigrano, mada vjerujem da vas neće uzeti baš na prvo slušanje (to vrijedi i za album u cjelini). Ono što osobno, pak, primjećujem je da i dalje, usprkos naslovu koji grebe po nekim mojim najstalnijim vlastitim autorskim preokupacijama, ne osjećam iskreno zanimanje za stihove Sheryl Crow. Iako kantautor, ona je od početka pa sve, evo, do danas za mene bila tek uhu draga figura, (pa i oku, da se razumijemo), pjevačica koju je lako voljeti ali koja neće skupljati kredite za nešto veće. Presudnu je ulogu prije svega tu odigrao njezin glazbeni ukus te stav kojeg je držala sve tamo do ispeglanog albuma “C’mon C’mon”, na kojem je autorsku tvrdoglavost zamijenila namjenskim izletom u čišći pop i radio-friendly stereotipe. Ni kad zazvuči najranjivije, kao na poluzadimljenim baladama “Stop” i “Sideways” – koje joj, sitničav sam primijetiti, i nisu baš najbolje vokalno sjele – ona ostaje tek veoma ugodna glazbena kulisa čije riječi i nisu toliko bitne. Potonju bih čak (ipak) imenovao jednim od vrhunaca albuma, ali slijedi i napomena da je riječ o obradi pjesme Citizen Copea, koju je prvo Santana 2002. uvrstio na svoj album “Shaman”.
Inače, još nešto moram priznati Sheryl Crow, a to je da mi je osobno dosadnjikavu i blago iritantnu pjesmicu “Sign Your Name” odavno nebitnoga Terencea Trenta D’Arbyja približila do razine prihvatljivosti, i to čak uz potporu mlade pop-snage Justina Timberlakea. Legendarni zombi Keith Richards pripomogao je, pak, svojom gitarom u reggaeom prepituranoj “Eye to Eye” koja ima sve elemente solidnog hita. Potencijal za status hita ima, štoviše, i solidna polovica albuma, počevši od već spomenute “Our Love Is Fading”, preko aktualnog singla “Summer Day” i razigrane sredine albuma (“Say What You Want” i “Peaceful Feeling”) do funkom prožete “Roses and Midnight”. Bitna odlika cjelokupnog materijala je što to ovoga puta nije izvedeno namjenski, već osjetnom radošću sviranja i pjevanja te spretnim ispreplitanjem recentnih glazbenih utjecaja.
“100 Miles from Memphis” tako je, kako iz svega proizlazi, najbolji album Sheryl Crow još tamo od “The Globe Sessions” i kao takav uistinu predivna kruna nad jednim pobjedničkim životnim razdobljem svoje autorice. Za nadati je se da će taj stvaralački polet i nova svježina nastaviti davati plodove poput ovoga.
Toni Matošin
Osobna karta albuma
{mosthumbviewer: images/SGrecenzije/2010/09/22/sheryl100.jpg, images/SGrecenzije/2010/09/22/sheryl100m.jpg, Sheryl Crow – 100 Miles from Memphis, Center} | ||
Izvođač | Sheryl Crow |
|
Naziv albuma | 100 Miles from Memphis | |
Izdavač | A&M | |
Producenti | Sheryl Crow, Doyle Bramhall II i Justin Stanley | |
Datum objave | 20. 7. 2010. | |
Snimano | Henson Recording Studio (Los Angeles) i Electric Lady Studios (New York) | |
Posebna napomena | Standardno izdanje s jednim diskom |
|
Popis pjesama
|
||
01. Our Love Is Fading ![]() 02. Eye to Eye 03. Sign Your Name 04. Summer Day 05. Long Road Home ![]() 06. Say What You Want 07. Peaceful Feeling 08. Stop 09. Sideways ![]() 10. 100 Miles from Memphis 11. Roses and Moonlight 12. I Want You Back |
||
Linkovi | ||
Sherylcrow.com Myspace.com/sherylcrow Last.fm/music/Sheryl+Crow En.wikipedia.org/wiki/Sheryl_Crow |
||
Ostale fotografije |
{mosthumbviewer: images/SGrecenzije/2010/09/22/sheryl1.jpg, images/SGrecenzije/2010/09/22/sheryl1m.jpg, Sheryl Crow, Center} {mosthumbviewer: images/SGrecenzije/2010/09/22/sheryl3.jpg, images/SGrecenzije/2010/09/22/sheryl3m.jpg, Sheryl Crow, Center} {mosthumbviewer: images/SGrecenzije/2010/09/22/sheryl2.jpg, images/SGrecenzije/2010/09/22/sheryl2m.jpg, Sheryl Crow, Center} {mosthumbviewer: images/SGrecenzije/2010/09/22/sheryl4.jpg, images/SGrecenzije/2010/09/22/sheryl4m.jpg, Sheryl Crow, Center}
(Klikni na pojedinu fotografiju za uvećani prikaz)